Autor |
Wiadomość |
ayshakhatun9365
Dołączył: 10 Lis 2024 Posty: 1
|
|
Siedem kluczowych cech pokolenia Z w pracy |
|
Dziś białoruscy poszukujący pracy reprezentują trzy różne pokolenia X , Y i Z , ale nierzadko pracodawcy myślą o specjalnym podejściu do zatrudniania i interakcji z nimi, zwłaszcza z najmłodszym i aktywnie nabierającym rozpędu pokoleniem Z.
Trzydzieści lat Specjalny przewodnik temu dwaj amerykańscy naukowcy W. Strauss i N. Howe postanowili zrozumieć wagę problemów różnych pokoleń. Po dokładnym zbadaniu ludzi urodzonych w różnych okresach czasu zrodził się pomysł. Ludzie różnych epok i otoczeni różnymi przemianami gospodarczymi, politycznymi i społecznymi różnią się od siebie znacznie bardziej niż opisany przez Turgieniewa problem „ojców i synów”. Każde nowe pokolenie tworzy własną matrycę priorytetów i wartości, zaostrzając ją pod wpływem czynników współczesności.
Pokolenia można podzielić ze względu na okres, w którym się urodzili:
Tradycjonaliści: „Bohaterowie” - osoby urodzone w latach 1900–1923;
„Cichy” - urodzony w latach 1923–1946;
Baby boomers – osoby urodzone w latach 1946–1964;
Pokolenie X - osoby urodzone w latach 1965-1979;
Pokolenie Y „Millennials” – osoby urodzone w latach 1980-1996;
Pokolenie Z – osoby urodzone w latach 1997–2020.
Poznajmy pokolenie Z. Czym Z różni się od poprzednich pokoleń? Co czyni ich wyjątkowymi w środowisku pracy? Gdzie są ich aspiracje?
pokoleniya_z_na_rabote
1.D cyfrowy + świat fizyki
Generacja Z jako pierwsza rodzi się w przestrzeni, w której środowisko, każdy przedmiot/przedmiot/osoba/symbol ma cyfrowy odpowiednik. 2000 - pierwszy wielofunkcyjny smartfon; 2003 - premiera Skype'a , rok później Facebook , rok później pierwszy film został opublikowany na YouTube , w 2006 Twitter , w końcu sprzedano zmieniający świat produkt XXI wieku - 2007 - Apple wprowadziło iPhohe . Naturalnie na drodze do kształtowania się idei i światopoglądu pokolenia okazało się, że w głowach ludzi urodzonych w dobie komputera osobistego splatają się świat realny i cyfrowy. Tutaj pojawił się problem. Sektor realny zwykle powoli dostosowuje się do rozwiązań cyfrowych; a kiedy Z zaczyna szukać pracy, napotyka trudności techniczne. Według 91% przedstawicieli pokolenia Z poziom wyposażenia technicznego firmy wpływa na ich decyzję o wyborze pracy.
2. Supermoc „Personalizacja”
Pokolenie Z pieczołowicie rzeźbi i poci się, aby stworzyć i wdrożyć niepowtarzalny wizerunek. Naszą supermocą jest personalizowanie wszystkiego, co nas otacza. Znajduje to odzwierciedlenie w nazwach stanowisk na ścieżce kariery, a wraz z postępem kariery stopień personalizacji wzrasta proporcjonalnie. Stwarza to pewien dyskomfort w środowisku pracy, w którym zawsze dąży się do maksymalnej uczciwości i równych szans dla wszystkich pracowników. 57% pokolenia Z ma tendencję do samodzielnego tworzenia własnych funkcjonalności do pracy, zamiast otrzymywać standardową wersję od pracodawcy. Personalizuj proces rekrutacji, pozwól pracownikom dostosować swoje stanowiska i personalizuj plany kariery, aby w pełni wykorzystać ambicje i mocne strony każdego pracownika.
3. Praktyczność
Pokolenie ukształtowało się w warunkach stabilnego państwa, jednak w kontekście popularyzacji terroryzmu, feminizmu, społeczności LGBT, szybkiego Internetu i utrzymującej się głębokiej recesji w gospodarce. Ukształtowało to pragmatyzm światopoglądu, zwłaszcza w odniesieniu do najbliższej przyszłości.
4. Syndrom utraconego zysku
_________________ Specjalny przewodnik |
|
Nie Lis 10, 2024 10:05 |
|
 |
Reklama
|
|
Nie Lis 10, 2024 10:05 |
|
 |
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|
|